• gastvrijheid-coaching-breekdoor

    unsplash

Gastvrij zijn vanuit een gastvrij hart, wat komt daar allemaal bij kijken?

19-02-2018, 16:50 | Lezersnieuws | Else van Malland

Alleen met vakkennis, vaardigheden, marktkennis en ondernemerschap redt je het niet in de gastvrijheidssector, je hebt ook mensenkennis nodig. Welke verschillende typen mensen of klanten zijn er, hoe ga jij met deze verschillen om, op een gastvrije manier?

Omgaan met gasten gaat over communicatie en stemming, over jouw stemming en de stemming van je gasten, over de wisselwerking of uitwisseling tussen jullie. Stemming is voelbaar en stemming is ook besmettelijk. Jij kunt als professional de stemming positief beïnvloeden. Je eigen stemming en ook die van je gast. Zo dat jullie het samen naar je zin hebben. Daarin is congruentie belangrijk. Met stemming valt niet te smokkelen of doen alsof. Wat jij uitstraalt moet kloppen, echt en eerlijk zijn, je moet het menen, want wanneer je niet congruent overkomt voelt je klant dat. En dat laatste is veel erger dan een eerlijk ochtendhumeur.

Ik ben opgeleid als hospitality professional en heb 10 jaar werkervaring in de horeca en zakelijke dienstverlening. Ik weet wat het vraagt en hoeveel het oplevert. En ik ben opgeleid in coaching en training en werk 15 jaar als coach en trainer, ik kan jou helpen de professional te worden die je in aanleg bent. Of je nog bezig bent met je opleiding of al aan het werk, waar het om gaat is dat je wil leren over jezelf en over gasten. Om door te breken als gastvrijheidsprofessional.

Gastvrijheid, ik weet er alles van!

www.breekdoor.nl/gastvrijheid