• CityTijger

Directeur Hermsen 'gedwongen vertrokken' bij CityTijger

AMERSFOORT Na een „spoor van vernieling" is voormalig algemeen directeur van CityTijger Travel, Gerard Hermsen, gedwongen vertrokken. Dat schrijft reisbedrijf CityTijger Travel, gevestigd in Amersfoort, op de website. Volgens meneer Hermsen klopt dit niet en heeft hij bewijsstukken om dat volledig te weerleggen.

In een uitzending van Radar werd al eerder aandacht besteed aan het bedrijf. Consumenten klaagde over het feit dat CityTijger geboekte reizen annuleerde en de 'refund' van geld heel lang op zich liet wachten. CityTijger liet daarvoor via een mail weten dat het (tijdelijk) stopt met het aanbieden van reizen, zo is te lezen op de site van Radar.

„De jonge ondernemer Mark Leeuwesteijn, oprichter van CityTijger Travel, heeft Hermsen begin november 2016 aangetrokken om zo verdere groei binnen de reissector te kunnen realiseren. Na achterstallige administratie, onjuiste beloftes en onrechtmatige uitgaven is het bedrijf menig maal negatief in de publiciteit terecht gekomen waarna de voormalig directeur de benen heeft genomen en alle financiële administratie heeft vernietigd", zo meldt het reisbedrijf.

BELOFTES Volgens CityTijger is het niet de eerste keer dat Hermsen een bedrijf in financiële wanhoop achterlaat. „Op het internet zijn tal van bedrijven te vinden die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt. Zo blijkt dat er al eerder een bouwmarkt failliet is gegaan door valse beloftes en ongecontroleerd financieel handelen", zo stelt CityTijger.

ONDERZOEK Na afronding van het interne onderzoek zal de directie van CityTijger beoordelen of zij aangifte zal doen tegen de oud directeur Hermsen. „Ook wordt er gekeken naar de mogelijkheid om de gedupeerde reizigers alsnog hun volledige reissom te retourneren. Naast verschillende dossiers bij politie en justitie is ook AVROTROS Radar en AVROTROS Opgelicht?! bezig met de zaak omtrent Hermsen."

De gedupeerden zullen zoveel mogelijk van de zaak op de hoogte worden gehouden per e-mail, belooft CityTijger. „Uiteraard betreuren wij deze situatie ten zeerste en zullen wij er alles om doen om de 'Tijger' zijn goede naam terug te bezorgen en voor een ieder weer kwalitatieve stedentrips te kunnen aanbieden."