• Melissa Hofland

Recordbereik voor campagnes Citymarketing Amersfoort

AMERSFOORT Citymarketing Amersfoort heeft in het tweede kwartaal van 2017 meer campagnebereik dan ooit gerealiseerd. In totaal stegen de campagnes voor het aantrekken van toeristen, bewoners en bedrijven met 65 procent naar meer dan 7,5 miljoen contactmomenten. Via Facebook.com/Amersfoort alleen al werden meer dan 5,3 miljoen personen bereikt. De LinkedIn-pagina van Amersfoort Business doet ook een aardige duit in het zakje met 1,5 miljoen contactmomenten.

Het aantal buitenlandse toeristische bezoekers dat de VVV bezoekt is echter de afgelopen maanden licht gedaald. In de maanden april tot en met mei 2016 werden 1.540 buitenlandse toeristen geregistreerd tegenover 1.249 in het tweede kwartaal van 2017. Wel werden er aanzienlijk meer (340 versus 117 vorig jaar) Amersfoort Citycards verkocht.

Om de ambities van Amersfoort op de (inter)nationale congresmarkt kracht bij te zetten, is door Stichting Citymarketing Regio Amersfoort een nieuwe website ontwikkeld op www.locatieamersfoort.nl. Op de site is alle informatie en inspiratie aanwezig om het voor de congresorganisator zo interessant mogelijk te maken een congres in regio Amersfoort te organiseren. Met de bouw van de nieuwe website is ook een verdere focus aangebracht in de online strategie van Locatie Amersfoort. Zo wordt er meer de nadruk gelegd op zogeheten 'storytelling', waarin het verhaal achter congreslocaties en faciliterende organisaties wordt verteld. Verwacht wordt dat de campagne Locatie Amersfoort de komende maanden exponentieel gaat groeien.

Citymarketing voert campagne onder verschillende noemers. Zo is Tijd voor Amersfoort gericht op het bevorderen van toerisme en richt Locatie Amersfoort zich op organisatoren van events en congressen voor de zakelijk toeristische markt. De campagne Wonen in regio Amersfoort focust op het aantrekken van nieuwe inwoners en is Amersfoort Business ervoor bedoeld om bedrijven te behouden en aan te trekken om te vestigen.