• BDUmedia

Horecagelegenheden zetten zich in voor arme kinderen

AMERSFOORT De horeca in Amersfoort gaat zich sterk maken voor vergeten kinderen in de eigen gemeente. Door middel van tafelkaartjes kunnen gasten in de horecagelegenheden lezen waarom het belangrijk is om aan kinderen die onder de armoedegrens leven de mogelijkheid te bieden creatief en cultureel actief te zien. 

Jeroen van der Veer

Dit alles is op initiatief van Stichting Art Gala Amersfoort, dat dit project runt onder de naam KIDSMART. Met het project willen zij zo'n 4700 Amersfoortse kinderen onder de aandacht brengen die onder de armoedegrens leven. 

In samenwerking met Scholen in de Kunst en Stichting Leergeld zorgt KIDSMART ervoor dat het plezier en het zelfvertrouwen bij deze kinderen groeit. ,,Na afloop van hert restaurantbezoek ontvangen de gasten een kaartje waarop zij de gift van 1 euro of meer kunnen laten optellen bij de rekening."

In de deelnemende cafe's worden collectebussen geplaatst bij de kassa's , een poster opgehangen en speciale bierviltjes verspreid. De opbrengst komt ten goede aan KIDSMART, onder welke vlag de opleidingen en curcussen worden verzorgd, en deze wordt bekend gemaakt tijdens het Art Gala in de Flint op 12 oktober 2019.