'Groei bereik Citymarketing Amersfoort zet door in eerste kwartaal'

AMERSFOORT In het eerste kwartaal van 2016 is het bereik van de campagnes van Citymarketing Amersfoort wederom gegroeid, meldt de organisatie. In totaal werden meer dan 5,3 miljoen online contactmomenten gecreëerd, een verdubbeling ten opzichte van diezelfde periode in 2015. Alleen al via Facebook bereikte Citymarketing 4,3 miljoen mensen in drie maanden tijd. Het aantal hotelovernachtingen in onze regio naam ook toe, alsmede het aantal (internationale) bezoekers aan VVV Amersfoort.

Citymarketeer Dennis Sille voorspelt ook voor het komende kwartaal groei ten opzichte van vorig jaar: ,,We hebben in 2015 al een mooi resultaat neergezet met veel bezoekers voor de toeristische attracties van onze regio. De resultaten in 2016 komen naar verwachting nog hoger uit. Zo zullen we de komende maanden nog veel profijt hebben van de prachtige beelden die tijdens de uitzending van The Passion voorbij kwamen en zitten we, samen met onze partners, ook niet stil als het gaat om het werven van nieuwe inwoners, bedrijven en organisatoren van zakelijke bijeenkomsten."

Berichten van Citymarketing over The Passion leverden meer dan 850.000 contactmomenten op. De uitzending trok daarnaast 3,2 miljoen tv-kijkers en bijna 20.000 live-bezoekers. Via Social Media en nieuwswebsites werden in twee weken tijd meer dan 21.000 berichten over The Passion verspreid.

MONDRIAANJAAR Sille benadrukt dat samenwerking altijd nodig blijft, bijvoorbeeld voor het Mondriaanjaar in 2017: ,,Continue samenwerking met ondernemers en inwoners is nu en in de toekomst van het grootste belang. In 2017 hebben we bijvoorbeeld een prachtig themajaar, genaamd 'Mondriaan to Dutch design'. Hierbij werken we samen met Utrecht en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), maar is natuurlijk ook de wens dat vanuit de stad initiatieven komen."

Citymarketing voert campagne onder verschillende noemers. Zo is Tijd voor Amersfoort gericht op het bevorderen van toerisme en richt Locatie Amersfoort zich op organisatoren van vergaderingen, events en congressen voor de zakelijk toeristische markt. De campagne Wonen in regio Amersfoort focust op het aantrekken van nieuwe inwoners en is Amersfoort Business ervoor bedoeld om bedrijven aan te trekken om te vestigen.